8 Şubat 2010 Pazartesi

ADANA KEBAP...



GEL KEYFİM GEL!!!!
Eşimle uzun zamandan berı canımız ''Adana kebap ''istiyordu. Bu hafta sonu hava o kadar güzeldi ki, bu havayı degerlendirmek istedik ve ailemle birlikte piknigin yolunu tuttuk. Sanki memleketim Çukurova'ya bahar gelmişti. Gittigimiz piknik alanı çok güzeldi. Yemyeşil çimenler, renkli renkli çiçekler, cıvıl cıvıl kuşlar, önümüzde masmavi deniz, arkamızda yemyeşil agaçlar...
Neyse sözü fazla uzatmadan kebabı nasıl yaptıgıma geçmek  istiyorum. Yemek işlerine bu kadar merak sarmadan önce, kebap yapmanın çok zor olduğuna inanıyordum ama işin başına geçince hiç de öyle olmadığını, işin sırrının sadece güzel bir kaburga etinden çekilmiş kıymada ve yogurmakda oldugunu anladım. Belkı şimdi bu yazımı okuyan  kebap ustaları varsa bana kızacaklar ama inanın hiç zor degil. Tabıkı çok hızlı bır şekilde yapamasamda, dısarıda ne oldugu belirsiz etten yapılmış kebabları yemekten bin kat iyidir diye düsünüyorum. Bir keresınde bır tanıdıkla piknige gitmiştik. Ve begenısını, öyle övgü dolu sözlerle belırtmıstıkı, Adananın en ünlü kebap ustası ''Hasan usta ''yı sollamıssın deyince nasıl gurulandım bilemezsiniz. Tabiki hepsi latife,o tür ustaların eline su dökmek kim ben kim:)))

Malzemeler:
1 kg kaburgadan 1 kez çekilmiş kuzu kiyma
1 çorba kasigi aci pul biber
Tuz
1,5 cm eninde kebap sisleri
Yapılışı:
Kıymayı bir gün önceden, pul biber ve tuzla iyice yogurun. Bir gece dinlendirin. Yogurdugunuz kıymadan avucunuzun aldıgı kadar parçalar kopararak şislere tutturun. Elinize yapısmaması için ara sira avucunuzu ıslatarak bir elinizle şişi tutun, diger elinizle de kıymayı şişe tutturarak, kebabı hazırlayın.
Şşsleri mangala dizip iki taraflı olarak pisirin. Sumaklı ,sogan salatası veya yesil salata ile sıcak olarak servis yapın.
Afiyet olsun…

16 yorum:

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

cemilecim harika olmuş bayılırım adana kebaba.ellerine sağlık.bir şişini kaptım.sevgiler.

susamcorekotu dedi ki...

naptın yaa can evimizden vurdun bizi senin adına sevindim önemli olanda muhabbetle yenmesi muhabbetiniz boool olsun.)) kıymaya soğan vs konmuyormu

tub@ dedi ki...

offf yapılırmı bu...

harika görünüyor şişler doğrusu, ellerinize sağlık

CEMİLECE LEZZETLER(CEMİLE OKŞAR) dedi ki...

SEVGİLİ EZGİLİ TARİFLER,CANIM ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.ŞİŞLERİN HEPSİ SENİN OLSUN.
SEVGİLER..

CEMİLECE LEZZETLER(CEMİLE OKŞAR) dedi ki...

SEVGİLİ SUSAMÇÖREKOTU,KIYMAYA SOGAN VB KONDUGUNDA CIZBIZ TADINI KÖFTE TADINI VERİYOR. EGER VARSA ÇOK İNCE DOGRANMIŞ KIRMIZI BİBER KONABİLİYOR. BEN BU SEFER KOYMADIM.
GÜZEL DİLEKLERİN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM..
SEVGİLER..

CEMİLECE LEZZETLER(CEMİLE OKŞAR) dedi ki...

SEVGİLİ TUB@,CANIM ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. BEGENMENE ÇOK SEVİNDİM..
SEVGİLER.

KEYFESEYRAN dedi ki...

Cemile ellerine sağlık canım ay bu kış günü nasılda canımız istedi nerde yapacağız şimdi heryer buz böyle bir hava yakalamamız lazım sevgiler

Hilalland dedi ki...

Bnede dün öğlen kilis sofrasındaydım . ooff bir yedim bir yedim ki sorma. eline sağlık görüntü iştah kabartıcı.

Mahperi dedi ki...

Ellerine sağlık görüntü şahane. İnsanın iştahını kabartıyor.

MUTFAKISTAN dedi ki...

Afıyet olsun canım sahane gorunuyor
Sızın pıknıklerınıze bayılıyorum kardesım ıskenderunda yasıyor
bu kebapları salataları cok ozledım
elınıze saglık
Sevgıler

yildiz dedi ki...

Özellikle benim yerime de yeseydin arkadasim;biz burda soguktan donarken millet pikniklerde kebab yiyor...haksizlik buuuu!

CEMİLECE LEZZETLER(CEMİLE OKŞAR) dedi ki...

Sevgili keyfe seyran canım,umarım en kısa zamanda yiyebılırsın. Aslında bır şekilde evde fırındada yapılabılır. Tabıkı mangal tadını vermez ama şartlar el vemıyorsa bır sekılde yapmak lazım. En kısa zamanda bol güneşli , güzel günlere inşallah.
Sevgiler..

CEMİLECE LEZZETLER(CEMİLE OKŞAR) dedi ki...

Hilalcigim afiyet bal ,şeker olsun.
Begenmene sevindim..
Sevgiler..

CEMİLECE LEZZETLER(CEMİLE OKŞAR) dedi ki...

Sevgili Mahperi canım çok teşekkür ederim..
Sevgiler..

CEMİLECE LEZZETLER(CEMİLE OKŞAR) dedi ki...

Sevgili Mutfakistan, Akdenızde yasamanın bir lutfu bu. İnan biz burda 2 ay bile kış görmüyoruz. Evet havalar böyle oluncada piknikler çok sık oluyor. En kısa zamanda Piknikte kebap yiyebilmen umuduyla
Sevgiler..

CEMİLECE LEZZETLER(CEMİLE OKŞAR) dedi ki...

Sevgili Yıldız ,canım al tüm kebablar sana feda olsun. Umarım ilk fırsatta sizde Piknıklere gidebilirsiniz.
Sevgiler..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...