5 Mart 2010 Cuma

SÜBYE GÜVEÇ

Hayırlı cumalar ..
Lezzetsever sevgili arkadaşlarım, dostlarım,
Uzun bir aradan sonra sizlerle buluşmak çok güzel. Uzun dedim Çünkü, bu 5 gün bana öyle uzun geldıkı.  Her gün mutlaka bir tarif gırdıgım ıcın, bu süre içinde benı merak eden arkadaşlarım oldu. Özellikle siteme girmedıgım ıcın benı çok merak eden, bana sık sık mesaj gönderen Filiz Arkadaşıma ve Gürbüz Ustama buradan bir kez daha tesekkur etmek istiyorum.
Sizlerden ayrı kaldıgım süre icinde bazı sıkıntılarım, sorunlarım oldu. Bu sıkıntıları henuz üstuımden atamasamda siteme,  bloguma dönüp sizlere yeniden yazmak İnanın çok güzel. Sizlere yazmaya o kadar çok alışmısımkı İnanın icimde bu 5 gun boyunca hep birşehyler eksıkti. İzlediğim arkadaslarımı ziyaret edemedıgım, yorum yazamadıgım için Lütfen beni hos görün. Bir daha, gecırdıgım bu zor, sıkıntılı günlerin kimsenin basına gelmemesı dileklerimle tarifime geçiyorum ..
Öncelıkle sübyeyi duymayan arkadaslarım ıcın sübye hakkında kısa bır bilgi vermek istıyorum. Bu bılgılerın hepsını kaptan olan babamdan ögrendım.
Bir adı da mürekkep balığıdır. Kalamar, sübye ve ahtapot aynı familyadan deniz ürünleridir. Rengi kirli sarı, siyah şertleri ile, kahverengine çalar. Şeritler veya halkalar halinde kesilerek mercan, çipura karagöz gibi balıkların avında kullanılır. Eti sert olduğundan iğneden kolay çıkmaz ve balıklar  kolaylıkla tutulur.
Kalamar ve sübye tarzı denız ürünlerini yumusatmak için şu yöntemi deneyebilirsiniz arkadaşlar.
Kalamar veya sübyeyi doğradıktan sonra üstüne yarım çeyrek çay kaşığı karbonat atın ütüne yarım limon sıkın sonra üstüne maden suyunu dökün öyle bir gün  dolapta bekletin yumuşamış olduğunu göreceksiniz.. Derler ya,  denizden babam cıksa yerım dıye bende öyleyım ve eger kı tadına bakmadıysanız mutlaka bır gun tadına bakmanızı , denemenızı tavsiye ederim. Sübye güveç, benım en sevdıgım denız ürünlerınden biridir.
Malzemeler;
10 adet Temizlenmiş Sübye
10 adet Arpacık Soğanı
5 adet yeşil biber
1 adet havuç
10 adet mantar
1 adet soyulmuş domates
3 diş sarımsak
Tuz
karabiber
Kekik
pulbiber
1 / 2 çay bardağı sıvıyag
1 adet soda
yarım limon,
yarım çay kaşıgı karbonat
Yapılışı;
Sübyeler düdüklü tencerede 15 dk 1 şişe soda ile birlikte. haşlanır. 2'şer cm.lik kareler halinde doğranır. Tencerede zeytinyağı ile soğan, havuç, biber (sırası ile) sarımsak sotelenir. Doğranmış mantarlar ve domatesler eklenir. Hepsi birlikte sotelendikten sonra, sübyelerimiz ve baharatlarlarımız eklenir. Gerekirse çok az su ilave edilebilir. Karışım güveçe alınıp 15-20 dk. kadar fırında pişirilir. Deniz ürünleri sevenler için tavsiye edilir ...
Afiyet Olsun ..

16 yorum:

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

cemile hanım sizi görmek ne güzel sübye ne oluyor ben ilk defa duydum.hayırlı cumalar sevgiler.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
yaşamda maalesef sorunlarda var. Önemli olan buna göstereceğimiz duruş ve dirençlilik. izlediğim kadarı ile sorunlar seni yıldıramaz.Kendine iyi bak.
Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

Canim arkadasim, dilerim bundan sonra hersey cok daha iyi, cok daha güzel olur... Bu yemek nasil birsey böyle.. ellerine saglik... nefis görünüyor.. Sevgilerimle, güzel bir hafta sonu diliyorum...

LEZİZCE dedi ki...

Canım allah sıkıntılı günleri cümlemize yaşatmasın sorun ne bilmiyorum ama geçmiş olsun diyorum.İyi olmanada sevindim.subye güveç bende ilk kez duyuyorum canım ama sen yapmışsın lezzetli olduğundan eminim ellerine sağık.Blogumda ödülün var canım almayı unutma .Sevgilerimi bıraktım.

CEMİLECE LEZZETLER(CEMİLE OKŞAR) dedi ki...

SEVGİLİ FİLİZ,CANIM SENIN MESAJINI OKUDUKTAN SONRA ,DEDIGIN GIBI DUYMAMIS KISILER ICIN BİLGİLER VERMENIN DOGRU OLACAGINI DUSUNEREK KISA BIR BILGI VERMEYE CALISTIM.GÜZEL DUYGULARIN ICIN TESEKKUR EDERIM
SEVGILER..

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ellerıne sağlık ...afiyetler olsun bereketi ile..

ZUHAL dedi ki...

Mümin Sekmanın kitabinda bir hikaye vardı.Tabiki anlatmıycam ama.Şu ana göre karar vererek yaşamamak lazımmış.Belki ileride çok daha güzel şeylerin olmasına neden olacaktır şimdi yaşadığın ve sende sıkıntı yaratan olaylar.Yemekle ilgili olarkda şunu söyleyim.Daha önceden hiç duynamıştım.Sayende öğrenmiş oldum.Ellerine sağlık mutlaka lezzetli bir şeydir.SEVGİLER:....

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım ellerine sağlık değişik bir güveç olmuş cidden..

CEMİLECE LEZZETLER(CEMİLE OKŞAR) dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,
NAZIK YORUMLARINIZ ICIN HEPINIZE AYRI AYRI TEŞEKKUR ETMEK ISTIYORUM.YORUMLARINIZ ILE BANA DESTEK OLDUGUNUZ VE BENİ YALNIZ BIRAKMADIGINIZ ICIN AYRICA SİZLERE MÜTEŞEKKİRİM.
SEVGİ VE SAYGILARIMLA..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Cemileciğim her ne ise sıkıntın geçtiği için çok şükür inşallah bir daha yaşamazsın. Sübyeyi duymuştum ama yememiştim.Ellerine sağlık.Kendini özletme tariflerini bekliyoruz.Sevgiler.Mine

Hülya dedi ki...

Hayirli cumalar Cemilecim, nefis gozukuyo guvec!Sevgiler,

angel dedi ki...

slm arkadaşım.öncelıkle güzel yorumun ve arkadaşlarımın arasında gırdıgın çok teşekkur ederım.bizler sizin kadar becerıklı olmasakta elımzden gelenı gostermeye çalışıyoruz.ve sızden ogrenecegımız çok şey var...
sevgılerle

Unknown dedi ki...

Sorunlarından en kısa zamanda kurtulursun inşallah.
Sübye ilk kez duyuyorum. Görüntüsü güzel görünüyor ellerine sağlık

Saglıklımutfak dedi ki...

Bir gün kafam bozulacak . atlayacağım uçağa geleceğim taaa mersine
tüm gün bu yemeklerden yaptırıp birinci elden yiyeceğim sonrası Allah kerim . eline sağlık cemile'cim.

Mutfak Dili dedi ki...

Cemile hanım hoş geldiniz. Uzun zaman gormeyince dedim acaba ben nazar mi etdim?
Ellerinize saglık. Ama ben bu subyenin ne oldugunu anlamadım. Resim olarak aradım netden ama çok qarib bir sey cıkdı.BU balık çeşidi mi acaba?

Emel Kurt dedi ki...

selam cemile Allah yardim etsin, sorunlarin en kisa zamanda cözülsün.bu arada sorunlara dalip kendini de ihmal etme.yemek muhtesem gözüküyor,ellerine saglik.sübye hic duymadim ve tabiki yemedim.ellerine saglik,sevgiler.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...