8 Aralık 2009 Salı

MERSİN












Lezzetli mutfağı ve tüm sıcaklığıyla sizi kucaklamaya hazır Mersin ...
Önünde Akdeniz'in Masmavi denizi, arkasında ise uçsuz bucaksız Toros daglarıyla, tarihi bir kent Mersin. Toros yaylalarında yaşayan Yörükleri, lezzetli mutfağı ve tüm sıcaklığıyla sizi kucaklamaya hazır.

Bir çocuk için nasıl en güzel annesi, en güçlü babasıysa bir yetişkin için de en özel şehir büyüdüğü, kendini bulduğu şehirdir.Tüm cocuklugumun, hayallerimin, sevinçlerimin, üzüntülerimin, acı tatlı tüm hatıralarımın geçtiği yerdir Burası yani, Mezitli semti sokakları Turunç ağaçlarıyla dolu, limon çiçeği kokularının insanın hafızasına işlendiği, tarihi yapısı ve Pompei kalıntılarıyla insanı önce şaşırtan ardından da kendine hayran bırakan bir semt'ti. Semtti diyorum maalesef ki, artık sadece betonla dolu bir yıgıntı.

Mutfak kültürüyle insanı etkileyen kentlerin tamamı, farklı kültürlerin zenginlikleri ile doludur.Mersin için de fazlasıyla geçerlidir bu. Mersin'in mutfağının zenginliğini sadece farklı kültürlere baglamak haksızlık olur.Balık ve deniz ürünleri ile birlikte Çukurova'nın bereketli topraklarından fışkıran çeşitli tarım ürünleri bir arada sunmaktadır bu zenginliği .. Bu zenginlik ortaya çok geniş bir mutfak çıkarıyor.Yöre mutfağında et, bulgur ve Baharatlar AYRICALIKLI bir yere sahip. Mersin'in en tanınan yemeklerinden birisi tantuni. Tantuni buraların bir nevi fast food yemeği; şehirde her köşe başında bir tantunici görebilirsiniz neredeyse.
Mersinden başka bir ilde yediğiniz tantuni tantuni değildir. Kendinizi tantuni yemiş zannedersiniz. Gerçekten evinizde yapmak isterseniz tarifi çok kolaydır.Eger Tantuninin yapılısını merak edıyorsanız Cemilece Lezzetlerde bulabilirsiniz

3 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

aaaahhhh memleket diyor insan her anında değilmi ablacımm... sayende mersinli olmasamda kendi memleketimi özlediğimi hatırladımm.. gözlerim dolu dolu ama heryer memleketim bu vatanda.. aaahh ahh

KEYFESEYRAN dedi ki...

Cemilecim senin blogunu yeni keşfettim 2001 yılında bende mersinde yaşıyordum çok oldu gitmeyeli çok özledim mersin benim ilk göz ağrım çok severim galiba hemşeriyiz eşinizin memleketi benimde memleketim sevgiler

CEMİLECE LEZZETLER(CEMİLE OKŞAR) dedi ki...

SEVGİLİ DENİZ VE KEYFE SEYRAN,ZİYARETINIZ BENI COK MUTLU ETTİ.
GÖRÜŞMEK ÜMİDİ İLE
SEVGİLER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...