20 Ocak 2010 Çarşamba

CEMİLECE SÖYLEŞİ...

Bütün insanlığın ana gayesi mutlu olmaktır. Hangi dinden, hangi dilden olursanız olun hedef mutluluktur. İnsan mutluluk ve huzuru tek başına bulamıyor. Mutluluk ancak çevrenizle, ailenizle, maddi ve manevi hayatınızla oluyor.
Mutluluk gönülde başlıyor ama dallar, aileye, yaptıklarımıza ,yapacaklarımıza ,ötelere uzanıyor. Duygularımız bizden maddi zenginlikler istiyor ama bu bana yetmiyor. Manevi dünyam eksik kalınca huzur gelmiyor, mutluluk olmuyor.. Ve ben bu manevi dünyamı öyle güzel seylerle degelendırdıgımı düsünüyorum ki blogumla olan en ufak bı gelısme benim çok büyük manevi  mutluluklar yaşamama neden oluyor.işte bu röpörtaj bile blogumun bna manevi bir hediyesi, beni mutlu etmeye yetecek türden .
Mutluluğun bir numaralı sırrı inançtır, ve ben inandıkça çok güzel şeyler olacagına da emınım.inancınızı ve umudunuzu hiçbir zaman kaybetmemeınız dilegiye...
Şimdi bu röpörtajı sizlerlede paylaşmak istiyorum..
SEVGİLERİMLE..
CEMİLE OKŞAR.



Ödüllü blog yazarıyla Cemilece bir söyleşi!
Morbiber amatör ya da profesyonel blog sitelerine destek olmaya devam ediyor.
Cemile Okşar ile yani "Cemilece Lezzetler" yemek blogunun hünerli, üstelik ödüllü sahibesiyle lezzetli bir röportaja imza attık. Cemile Hanım'ın samimi olduğu kadar mutfağa ve yemeğe olan saygılı tutumu karşısında insanın yüzünde bir tebessüm yaratan bu güzel söyleşiyi afiyetle okuyunuz...
Cemile Hanım kendinizden bahseder misiniz?
1972 Mersin doğumluyum. Ailemin tek çocuğuyum. Çocuk gelişimi eğitimi aldım. Anaokulunda öğretmenlik yaptım. Hayatımın aşkı ile 6 yıl anlaştıktan sonra 1994'te sevgimizi resmileştirdik. Sekiz sene bebek özlemi çektikten sonra dünyalar tatlısı 2 oğlum oldu. Bize yaşattıkları tarifsiz duygular ile hayatımıza farklı bir anlam kattılar. Hep çocuklarıma kendim bakmayı istediğim için tekrar çalışmaya başlamadım. Yemek yapmayı da yemek yemeyi de çok seviyorum. En huzurlu olduğum yer evim, özellikle de mutfağım. Yaptığım yemekleri başkalarıyla paylaşmaktan büyük mutluluk duyuyorum. Yöresel mutfaklar ve muhtelif damak tatları hep ilgimi çekmiştir. Zaman içinde bu ilgi onları tanımaya, uygulamaya, dolayısıyla yeni bir hobiye dönüşüverdi. Amatörce başladığım bu hobimi, ileride profesyonel bir yemek sitesi ile sürdürmeyi ve hayallerimdeki küçük işletmeyi açıp, içinde yaptığım mini kurabiyeleri, kekleri ve pastaları müşterilerime sunmayı düşünüyorum. Şimdilik internetteki blogumdan (Cemilece Lezzetler'den) eşsiz lezzetteki çeşitlerimi, huzur dolu mutfağımdan sizlere sunup paylaşmaktan büyük bir mutluluk duyacağım.

Mutfakla aranız iyi olmalı?
Çocukken annem beni hiç mutfağa sokmazdı, sen derslerine çalış yeter derdi. Benim de o yönde bir talebim olmazdı zaten. Yani ben o küçük yaşta mutfağa giren, annesini, nenesini taklit edip, her yanı batıran çocuklardan olmadım hiç. Mutfakla tanışmam evlendikten sonra özellikle de çocuk sahibi olduktan sonra oldu ve mutfakla olan ilişkim gelişti. Tabi gelenimiz gidenimiz de çok olurdu. Özellikle eşime ve oğullarıma bir şeyler hazırlamaktan çok büyük mutluluk duyuyorum. İnsan eşi ve çocukları söz konusu olunca, yemekleri daha bir hevesle yapıyor. Kendini mutlu etmenin dışında onları da mutlu etmek benim için çok önemli çünkü. Onlara da her defasında değişik şeyler yapmak istedigim için kendimi mutfakta buldum. İnternette ve dergilerde değişik şeyler de görünce ve eşim de iştahlı biri olmasından dolayı değişik mezeler, sunumlar, tatlar üretmek yapmak istiyorum. Zaman içinde hem yiyecek hem içecek kültürüm gelişme gösterdi. Çok memnunum bulunduğum yerden. Her daim yeni şeyler öğreniyor, onları denemeye çalışıyorum.

Yemek ve mutfak sizin için ne anlama geliyor?
Yemek yemek için acıkmam gerekmiyor, sevdiğim yemekleri 24 saat yiyebilirim. Ya da sevdiğim bir yemeği canım çekmişse saati hiç farketmez hemen o dakika yapmaya başlayabilirim. Gün içindeki en keyifli saatlerim yemek hazırlarken ya da yerken oluyor. Rejim yaptığım (en azından yapmaya çalıştığım) zamanlarda hayatımda bir şeyler eksikmiş gibi geliyor. Sürekli olarak bir 5-10 kilo fazlam var bu yüzden. Mutfak, yemek yapmak dışında benim için yaratıcılığı kışkırtan bir yer. Fakat hakkını vererek vakit geçirmeyi bilmeli. Evin en canlı ve gerçek köşesi oldugu için de, benim için çok anlamlı.

Kendinizi nasıl geliştiriyorsunuz?
Yemek sitelerini, yemek bloglarını, TV'de yemek kanallarını ve sektör dergilerindeki yeni şeyleri takip ediyorum. Bir tek tarif bile öğrensem benim için kar'dır diyorum. Okuyuculardan gelen eleştirilere kulak veriyorum. Mesela blogum hakkında çok güzel şeyler söyleniyor. Eğer olumsuz eleştiriler fazla olsaydı, blogumu erteler kendimi hazır hissedinceye kadar açmazdım. Ama gelen tepkiler olumlu olunca, doğru yolda olduğumu anlıyorum. Ve bundan kelimelerle ifade edemeyeceğim, inanılmaz bir haz duyuyorum.

En sevdiğiniz yemek hangisi?
Hayatının önemli bir konusu yemek olan biri olarak, sevdiğim o kadar çok şey var ve aram oldukça iyi ki yemekle. Hiç yemediğim bir şey yok. Yemek seçmem. Mutlaka herseyin tadına bakarım. Bu konuda bana verdiği terbiye için anneme müteşekkirim. Ancak bir yemeğin yiyeceğim son yemek olduğunu bilseydim “çiğ köfteyi” tercih ederdim.

Çok severek yaptığınız bir yemek var mıdır?
Şu yemek bu yemek diye ayırım yapamam. Zaten hepsini de severek yapıyorum. Nasıl insan bir çocuğunu diğerinden ayırt etmez, benim için yemeklerim de öyledir. Aynı anda dört farklı bölgeye hitap ediyorsunuz. Göze, buruna, damağa ve mideye.
Mutfağınızın olmazsa olmaz ekipmanı nedir?
Malzeme ve mutfak ekipmanları mutfakta çok önemli. Birisi eksik olursa yemek de eksik olur. Ama benim için en önemlisi fırın. Mikser olmazsa çatalla çırparsınız, bir şeyler yaparsınız. Ama fırın olmadan pişiremezsiniz.

İlk yemeğinizi hatırlıyor musunuz?
İlkokul yıllarımda rahmeti kardeşimle birlikte annem ve babama sürpriz yemek hazırlardık. Ama her seferinde sürpriz yemeğın adı "yumurtalı patates" idi, çünkü başka yemek yapmasını hiç bilmiyorduk. Restoranımızın adı da soyadımız olan "Balta Restorant" idi. Hala onu yaparken o günü hatırlarım.

Blog tutmaya ne zaman karar verdiniz?
Yeni denemeler yapma merakıma eşimin de desteği eklenince internette Tamek firmasının düzenlediği "Geleneksel Tamek Yemek Yarışması"na katıldım. Öylesine müracat etmiştim. Orada dereceye girince başladı her şey. Eve döner dönmez içimdeki bu istek ile eşimin işinden dolayı sürekli teknoloji ile iç içe olmanın da tesiriyle bu işe giriştim, internette "Cemilece Lezzetler"adı altında blogumu oluşturmaya başladım. İçimde de hep bir ilgi vardı zaten blog yazmak için. Yeni tarifler denemek beni cezbetti diyebilirim. Yapıp yedirmek, takdir görmek arzusunun bir yansımasıydı belki de, bendeki bu ilginin sebebi de buydu diyebilirim. Sorumluluk isteyen bir şey. Ama ben bu işe gönlümü koyarak giriştim. Sevgi ile yaptığınız iş de çok keyifli ve lezzetli oluyor. Mutfak maceralarıma da bu vesile ile başlamış oldum.

Burcunuz nedir?
İkizler burcuyum.

TV’de beğendiğiniz yemek programı var mı?
En beğendigim yemek programı Oktay Usta'nın sundugu Yeşil Elmadır.

Sizi sofrada bulunması rahatsız eden bir şey var mıdır, varsa nedir?
Evet var; sigara ve kültablasının sofrada olmasına asla tahammül edemiyorum.

Yemek pişirirken size keyif veren bir şey var mıdır, varsa nedir?
Yemek pişirmenin ta kendisi zaten bana başlı başına büyük bir keyif verir. Hazırlamak, sunmak, insanların beğendiğini söylemesi, işte bunların hepsi çok keyif aldığım şeyler. Bu yüzden yemek yapmaktan çok büyük bir zevk alıyorum.

Hangi meslek kolunda çalışmak istemezdiniz?
Hukuk sistemimizde haksızlıklar ve adaletsizlikler olduğunu düşündüğüm için asla hakim, savcı, avukat olmak istemezdim.

Hangi doğal yeteneğe sahip olmak isterdiniz?
İnsanların içinden geçenleri okumayı çok isterdim. Böylece iki yüzlü hallerini de görmüş olurdum. Keşke bu mümkün olmuş olsaydı ve beni kimse üzemeseydi.

Dünya mutfaklarından en sevdiğiniz mutfak hangisi?
Her memleketin kendi kültürü var. Her biri kendisine göre güzel. Ben hepsini seviyorum. Yeterki güzel yapılıp sunulsun. İtalyan mutfağını çok begeniyorum. Türk damak tadına çok benziyor.

Kendiniz olmasaydınız kim olurdunuz?
Dünyaca ünlü ünlü bir şef olmak isterdim.

Bir sofrada en beğendiğiniz aksesuar hangisidir?
Şamdandaki mumlar ve çok şık kadehler.

Yaşamak istediğiniz yer neresi?
Yaşamak için sürekli hayalini kurduğum yer, denize ve ormana sıfır yerdeki, müstakil triplex bir villa. Ve hayalini kurduğum bir başka yer ise çatı katlı, salaş, şömineli bir yayla evi. (Doğayla iç içe yaşamak, hayvan beslemek, organik meyve ağaçları ve sebzeler yetiştirmek için)

En önemli kusurunuz nedir?
Unutkan, sabırsız, çok duygusal ve çok iyi niyetli olmam.

Size en fazla keyif veren kötü huyunuz hangisi?
Hızlı araba kullanmak.

En çok kullandıgınız argo laf?
Gerizekalı

Hayat felsefenizi özetleyen slogan nedir?
"Yalan başkası yalan, dünyada ölümden başkası yalan".

Sizce mutsuzluğun tanımı?
Sevdiğim insanların yanımda olmaması, yaşıyorken unutulmak, çaresizlik duygusu, özgür olamamak.

Sizin mutluluk hayaliniz hangisi?
Hayalimdeki işletmeyi açmak ve müşterilerime en güzelini sunarak, çok memnun etmek.

Mesleğinizle ilgili unutamadığınız bir anı var mı?
İçinde puding pişen tencerenin; annemden ve rahmetli kardeşimden saklamaya çalışarak diplerine parmaklarım ile saldırışım.
Kimseyle paylaşmadığınız ya da paylaşamayacağınız bir tarifiniz var mı?
Hayır
Örnek aldığınız bir aşçı ya da pasta uzmanı var mı?
Sahrap Soysal, Oktay Usta.

Kahramanınız kim?
Mustafa Kemal Atatürk.

Hangi takımlısınız?
Beşiktaş.

Takip ettiğiniz dergiler var mı?
Sofra ve Lezzet dergisi.
Kaynak gösterildiği takdirde tariflerinizi Morbiber’de yayınlayabilir mi üyelerimiz?
Tabii ki seve seve.
Beğendiğiniz blog siteleri var mı?
Evet çok var,hangi birini söyleyebilirim ki!

Yerimizde olsaydınız size ne sormamızı isterdiniz?
Bir yemek sitesine konuk olarak röpörtaj yapmak fikri beni çok heyecanlandırdı. Zaten sorulması gereken her şeyi sormuşsunuz. Güzel bir röpörtaj oldu. Teşekkür ederim.
Blog adresinizi bizimle paylaşabilir misiniz?
Seve seve: http://cemilecelezzetler.blogspot.com/

Yorumlar
Sizinle gurur duydum.Tebrik ederim. Nice başarılı yıllara...
20.01.2010 14:19:01 - Tuba Gönül

çok kıskandım çok güzel röportaj. benimle de röportaj yapın morbibercilerrrr.. bu arada tebrik ederim cemile hanım, gayretleriniz umarım karşılığını bulurr.
20.01.2010 12:16:16 - Suzan Diyar

cemile hanım blog yazısını okudum. pek güzel bir konuşma olmuş. aileniz ve size ömür boyu mutluluklar dilerim.

hem iyi yemek yapıyorsunuz hem de beşiktaşlısınız. üstelik söyleşiyi okuması epey zevkli idi. şahane valla.
20.01.2010 14:33:59 - Uğur Sezen---

Cemile Hanımı tebrik ederim. Azmin elinden birşey kurtulmuyor.Hayatta başarılarının devamını dilerim.
20.01.2010 14:28:28 - FADİME AKCAN

başarılarınızın devamını dilerim oldukça güzel bir söyleşi olmuş.sitenizide ziyaret ettim nerdeyse benim damak zevkimede uygun diyebilirim. kişinin severek yaptığı her işte başarılı olacağı kanaatindeyim.dilerim hayalleriniz gerçek olur.mutlu mutfaklarda leziz yemekler yapmanız dileğimle...
20.01.2010 23:54:53 - filiz ce

slm sıtenıze sole bır goz attım harıkalar yaratmıssınız ellerınıze ve yuregınıze saglıkk ... başarılarınız her daım olsun saygılarr:)))
20.01.2010 19:15:59 - hcerr



4 yorum:

KEYFESEYRAN dedi ki...

Başarılarının devamını dilerim canım çok güzel bir söyleşi olmuş sevgiler

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Başarılarının devamını diliyorum canım..
Hayatın tüm güzellikleri seninle olsun..
Sevgilerle..

Ballı Cimcime dedi ki...

Başarılarınızdan dolayı tebrik ediyorum, harikasınız. Sevgiler..

Pembe Tatlar dedi ki...

,Canım başarılarının dervamını diliyorum...

Harika bir söyleşi olmuş..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...