10 Ocak 2010 Pazar

ETLİ KURU FASÜLYE




Sizlere kuru fasulye ile ilgili, yakın zamanda Yaşadığım, Bir anımdan bahesedecegım yemegımden.
2 hafta kadar önce bir tanıdıgımıza oturmaya gıtmıstık.Blogumdakı tarıflerın sunumlarında kullanabilecegım çok güzel bir Güveç gordum. "Bunu nerden aldınız?" diye sordugumda, arkadasım "al hayatım lafımı olur, ama bunda senın ellerinden bır kuru fasulye yemek isteriz" dedıler.O bir esim ve ben gözgöze geldık.Gelmemİzın nedenıde 16 yıllık evlılıgım boyunca bir kez bile kuru fasulye yemegi pişırmemıs olmamdı.Şimdi belki merak ettiniz? Neden 16 yıl boyunca burada kuru fasulye yemegi pişirmedıgı değilmi? Nedenıne gelince, çocuklugumdan beri kuru fasulye yemegını asla sevmememdi.Ve bana sorsalar, sevmedıgın hayır dedigin ne var DESELER? "Kuru fasulyenın harıcınde hiçbirşey Deniz canlılarından bile, denizden babam cıksa yoktur .." derim ya aynen oyle yerim derler. Neyse, ben o an arkadaşlarıma, "ınanmayacagınız birsey söyleyecegım ama ben hayatımda kuru fasulye ne yedim nede pişirdım" dedım.Önce Saka yapıyorum sandılar.Daha sonra anlatınca bana inandılar.O zaman canım, sende başka birsey yap bize dedıler.Onların o ıstegını, asla gerı çevirmek ıstemedım. "Hayır, size kuru fasulye yemegını ve yanınada pirinç pilavı yapacağım" dedim.
Üç gün sonra bana yemege geldıler.ılk defa pişirdıgım; kuru fasulye, pirinç pilavı ve birkaç meze ile çok güzel bir sofra hazırladım.Hepımız Sofraya oturdugumuzda ilk soz 10 yaşındaki oğlum "Anne bu Yemeğin adı ne" demesıyle basladı ve ardından gelen kahkahalar.Çocuk Doğum yaşına gelmiş ve kuru fasulyenın ne olduğunu ne biliyordu nede duymustu.Ardından yorumlar çogaldı.İnanmayacaksınız ilk kez yaptıgım kuru fasulyeyı Öyle çok begenmıslerdıkı, yorumlarIda çok güzeldi. 2.tabakları yemek ıstedıklerınde gerçekten çok büyük bir haz duydum.Ardından "İmkan yok şimdi bu yemegi ilk kez sen yaptın ve bu kadar güzel nasıl yapabıldın sorularına başladılar.
O gün o olayın harıcınde bır olay daha gerçeklestı.O ana kadar sevmedıgımı sandıgım kuru fasulyeyı gercek anlamda sevdim ve yedım.Kendi kendime, neden bu güne kadar pişirmedıgımın ve cocuklarıma yedırmedigimın pişmanlıgını yaşadım.
Bu kuru fasulye ile ilgili enteresan bır olay daha her yıl Çalıştığı fabrıkadan 2 erzak vermeleri ve erzakların icinden gelen 2 kilo kuru fasulyenin çıkması ve benim onları verecek Komsu aramam:)) koli EŞİME var.Oda

Şimdi bu güzel hatıramdan sonra kuru fasulye tarıfıme geçmek istiyorum.
KIŞ sofralarının vazgeçilmez lezzetlerinden kuru fasulye, zengin protein içeriğinin yanı sıra Lifli yapısı sayesinde bağırsak hareketlerini de hızlandırıyor. Uzmanlar, kuru fasulyenin tahıllarla birlikte tüketildiğinde protein değerinin de artacağını belirtiyor.Kuru fasulyenin pişirilmesi sırasında dikkat edilmesi gereken püf noktaları bulunuyor. Genelde pişirilmeden önce, kolay pişmesini sağlamak için haşlanıyor. Haşlama sırasında da fasulyenin içinde bulunan Vitamin ve Mineraller suya karışıyor. Fasulyenin yeterince besleyici olması için bu suyu fasulyenin pişirilmesi sırasında da kullanmanız öneriliyor.


Malzemeler:
Yarım kilo kuru fasulye
500 gr kuşbaşı kuzu eti,
2 adet orta boy kuru soğan
3 adet Sivri Biber
1 adet orta boy domates
2 yemek kaşığı Tereyağ
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı acı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
Tuz,
Karabiber,
Kimyon,
Pulbiber.

Yapılışı:
Fasulyeler akşamdan ayıklanır ve ıslatılır. 1 gece bekletilir.Yemek YAPILACAĞI zaman suyu süzülür ve tekrar yıkanıp üzerini 4 parmak geçecek kadar su ekleyerek, etlerle birlikte düdüklü tencerede ateşe konulur.Kısık ateşte fasulyeler ve etler yumuşayana kadar pişirilir.
Kuru soğanlar, Güveç tenceremize küp küp doğranır. 2 yemek kaşığı sıvıyağ eklenerek pembeleşene kadar kavrulur.Soğanlar pembeleşince biber salçası, salçası, tuz, Kimyon, karabiber ve kırmızı biber ilave edilerek biraz daha kavrulur ve yumuşamış olan etler ve fasulyeler Pisen suyu ile birlikte içine ilave edilir domates.
Kapağı kapalı olarak 10-15 dakika daha kısık ateşte pişirilir.Daha sonra arzuya göre servis edilir.
Afiyetle KALINIZ ..

9 yorum:

mutfaktakizaman dedi ki...

canim ne enteresan bir ani simdiye kadar yememis olmana bende uzuldum dogrusu:(ama olsun herseyin bir baslangici vardir oyle degilmi;))
elelrine saglik masa nefis gorunuyor...

canim kac gundur seni bekleyen odulum var haber veremdim verdimsede unuttum:))

sevgilerimle

KEYFESEYRAN dedi ki...

Ellerine sağlık canım yemezsem hasta olduğum yemeklerdendir özellikle toprak çanak da harika olur

Esra dedi ki...

Ellerine sağlık,ilk kez yapmış olmanıza rağmen görüntü çok hoş çok lezzetli gözüküyor.

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Canım ;
Dost luk bildirimin var blogumda ugrarsan sevinirim.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Elinize sağlık.Çok besleyici ve faydalı bir yemektir aslında.Yeni keşfetmenizde çok hoş.Sewvgiler.Mine

melosh dedi ki...

canım karnım şu saatte nasıl acıktı.görünce burnumda tüttü yemeğin
eline sağlık çok keyifli duruyor.Bu tarifi benim sitede ne pişirelim bölümünde paylaşırmısın canım

ANNEMİNELİ dedi ki...

Selam; Annem de Mersin'liydi,Ramazan Bayramında ordaydım.Bende Tarsus'ta doğmuşum Hemşeri sayılırız.Gerçi ben artık Türkiye'liyim.Yazışalım,Oraların yemeğine bayılırım.Sevgilerrrrrr.Kuru güzel,ellerine sağlıkkkkk.

Banu dedi ki...

Merhaba ellerine sağlık güveçin çok leziz görünüyor.... Sevgilerimle...

Ali Akköz dedi ki...

Kurufasulyeyi severek aileek kış veya yaz farketmez yaparız. her mevsimde kendine ait değişik lezzette yapılıyor.
benim değineceğim;
kuru fasulyeyi dediğiniz gibi eğer düdüklüde pişirirsek rengi esmerlesşiyor vede kendine has beyaz rengi kayboluyor. ben bu şekilde yapılmasına taraftar değilim estetik ve güzellik bozulıyor.onca yemek tariflerinde dikkat ederseniz hep beyz görüntü vardır esmer göremessiniz.
yermek için yazmadım lütfen yanlış anlamayın
ama türkiyenin kuru fasulye yapan en ünlü lokantalarındada bu nöyle yapılır düdüklü tencere aut kaynatma in sabırla okuduğun için teşekkür eder tektatdan başarı ve güzel haberlerişnizi bolca almak dileğille saygı ve hürmetlerimi sunarım

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...