19 Şubat 2010 Cuma

ÇİG KÖFTE:

Sevgili Lezzetseverler, Hayırlı Cumalar..
Diyetimin gayet basarılı gittiginin müjdesini vermek istiyorum. Gercekten insan istedıgı zaman azmin elinden hiçbir şey kaçamıyor. Dedigim gibi sadece inanmak ve iradeli olmak yetiyor. Beni yakından takıp eden , kilo verdıgımı , basarılı oldugumu görunce baslayacak olan arkadaslarım ıcın şimdi yıne rakamlardan bahsedecegim.İlgilenen tüm arkadaslara duyrulur.
1.gün 74.100
2.gün 73.600
3.gün 72.500
Şimdi bu bilgilerden sonra Çig Köfte tarifime geçmek istiyorum. Şimdi dıyeceksınız çigköfteyı yaptında yemeden nasıl durdun dıye , evet yemeden durmam imkansızdı..  Bir yemek sitesi olan Mor Biber ile yaptıgım röpörtajda bana şöyle bir soru sorulmustu.
En sevdiğiniz yemek hangisi?
"Bir yemeğin yiyeceğim son yemek olduğunu bilseydim “çiğ köfteyi” tercih ederdim"cevabını vermıs bır kısı olarak sanırım asla yemeden duramayacaktım.Gecen hafta içinde yaptıgım fakat listelemeye zaman bulamadıgım için Çig Köftemı bugun yayınlıyorum..:))) Çig köfte yapmasını sevgili babamdan ögrendım, artık babam asla yapmıyor bana yaptırıyor ve her yaptıgımda "kızım boynuz kulagı çoktan gecmıs " kelımesını kullanıyor:)))) 
MALZEMELER:
Geniş bir tepsi
Yarım kilo çiğ köftelik ince bulgur
Yarım kilo çiğ köftelik tam yağsız  et
1 demet maydanoz
1 bag taze soğan
1 büyük kuru soğan
2 adet kabugu soyulmuş büyük domates
Zeytınyag,
4 diş sarımsak
2 tatlı kaşığı karabiber
3 yemek kaşığı pul biber
3 yemek kaşığı  acı biber salçası
2 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşıgı kimyon,
Arzunuza göre isot (ben isot koymuyorum çünkü çok sevmiyorum)
Marol
Limon
SOGAN PİYAZI:
Malzemeler:
3 adet sogan
1 tatlı kaşıgı biber salçası
Biraz maydanoz,
1 adet limon
Yarım çay bardagı halis zeytınyag
Yapılışı
Soganlarımızı elimizde yassı yassı dikine ince ince kesiyoruz. Elimizle salçamızı iyice yediriyoruz.(Burada cok salça konulmaması piyazımızın tadı acısından çok önemlidir). Daha sonra maydanoz,  limon ve zeytınyagımızı koyuyor, bir servis tabagına alıp, çigköfteleri bu karışıma bandıra bandıra yiyoruz:))
YAPILIŞI:
Öncelikle taze soğan, kuru soğan, sarımsak ve maydanoz çok ama çok ince ,domatesler ise küp küp dogranıyzr.
Tepsimisin bir yarısına bulgurumuzu koyuyoruz, diğer yarısına tase soğan ve maydonoz hariç etimizle birlikte diğer tüm malsemeleri koyuyoruz. Bulguru tepsinin bir  kenarında bekletirken diğer yarıdaki malsemeleri iyice birbirine yedirmek için  uzun uzun yoğuruyoruz.  Birbirine  iyice yedirdiğimize emin olduktan sonra ,tepsini diger yarısında bekleyen bulgurumuza domateslerımızı ekleyip onuda özlesene kadar yogoruyoruz.Ve daha sonra iki karısımı birbirlerine  iyice kaynaştırıyoruz. Daha sonra yogurmaya devam ediyoruz. Çig köftemizin kıvama geldiğini anladığımızda tase soğan ve maydanozuda  koyuyor ve  onlarıda iyice birbirine yediriyoruz. Halıs zeytınyagımızıda üzerine biraz gezdırdıkten sonra, köfte şeklini vererek , avucumuzda sıkıp hasız hale getiriyoruz.  Sonra yanında marul ve sogan piyazımız ile servis yapıyoruz..
AFİYET OLSUN


 
 
 

20 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

bayılırım yalnız çok acı olmayacak. şöle göbeğin arsına bol limonlu . ahhh bugün keşin şişecek bir yerlerim :)canım o kadar çok şey çekti ki :)

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerinize sağlık harika görünüyor.köfte bişey yapmaz canım:))))))çok severim.sık sık da yapılır bizim evde.sevgiler.hayırlı cumalar..

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

offf of, şimdi olsada yesek, böyle şeyler dışarda yenmiyor, yada sırf bulgurlada olsa içine sinmiyor insanın, ellerine sağlık canım, sevgiler, güzel bir gün diliyorum.

KEYFESEYRAN dedi ki...

Bunlar benim gördüğüm en güzel çig köfteler bu gün bulgurla açmışız günü diet süper bende çok seviniyorum hadi bakalım beni de iştahlandırıyor bu rakamlar

Ballı Cimcime dedi ki...

Sana da hayırlı cumlar canım. Ne güzel döktürmüşsün yine ellerine sağlık, çok leziz gözüküyor hımm hımm... Sevgilerimle:)

Mutfak Dili dedi ki...

Cemilecim cok tesekkur ederim. Profilini okuyunca cok guldum .Evlendiyimde yemek yapamıyordum diye. bir an aklima kendi durumum geldi. Cunku bende aynen oyleydim. Hatda simdi yapiyorum her kes beyenince .Esimde bir de onu bana sorun kac tencere yandi, o yemek bu hale gelinceye kadar kac yumurta zayi oldu kekeler iyi tutana kadar der. Ama sukur alnımızın akıyla baya bir sey oyrenmisiz demekdir bloga bakilirsa.
Hele bu ciğ kofteye bakilirsa.Masallah devirdin demekdir bu isi sen. Basarilar canim. Ellerine yüreğine saglik.

CEMİLECE LEZZETLER(CEMİLE OKŞAR) dedi ki...

AHH HİLALCIGIM,BİRDE BANA SOR.CANIM NELER ISTIYOR.YA SUREKLI YEMEKLERLE ,LEZZETLERLE UGRSINCA IYICE SABRIM ZORLANIYOR.
SEVGİLER..

CEMİLECE LEZZETLER(CEMİLE OKŞAR) dedi ki...

SEVGİLİ FİLİZ,AHH KEŞKE ŞÖYLE YESEK YESEK DE KILO ALMASAK,NE GUZEL OLURDU
SEVGİLER..

CEMİLECE LEZZETLER(CEMİLE OKŞAR) dedi ki...

SEVGİLİ GELINCIK,ÇOK HAKLISIN.İİAKI EV YAPIMI OLMASI GEREKIYOR.
SEVGİLER..

gönül dedi ki...

cemile hanımcım ellerinize sağlık.umarım yüzyüze de görüşür tanışırız.sevgiler.

Miniklerimle mutfakta ..! dedi ki...

Ellerinize saglik,cok aci olmadigi surece ben de seviorum:)))

Emel Kurt dedi ki...

Selam cok ilginc bizde bugün cigköfte yedik.Esimin arkadasi cok lezzetli yapiyor,davetliydik bende giderken iki tepsi künefe götürdüm.Esim benim icin fotograf cekmis.(Cig köfte ve künefenin) ileride yayinlarim belki.Ellerine saglik nekadar mesakatli bir is oldugunu biliyorum.Sevgiler.

LEZİZCE dedi ki...

Canım ellerine sağlık yalnız çok seviyorum ama bana anlatılan bir olaydan sonra ağzıma bile sürmedim.Kilo vermene çok sevindim canım sırada ben varım darısı bana inş.

ramazan dedi ki...

Blogunuza sık girersem,son yıllarda zor tutabildiğim artan kilo derdimin eksilmeyeceğini görüyorum.Ama bu lezzetlerden de uzak durabileceğimi sanmıyorum.Ellerinize sağlık.Sizi takip ediyor olacağım.
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik sevgili arkadasim... Biraktigin nazik yorum icin tesekkür ederim... Bana seni tanima firsatini verdigin icin de... Blogunun inceledim.... Ellerine saglik, hersey mükemmel, seni izlemeye aldim... Mutlu bir hafta sonu dileklerimle, sevgilerimi yolluyorum..... Filiz

Esra dedi ki...

Nasılda lezzetli gözüküyorlar,ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

Canim ellerine saglik nefis görünüyor

susamcorekotuFeriha dedi ki...

çiğköftede profosyonelleştiğin aşikar birde yakın olsaydık:)) sevgilerimle

mandalincikmazi dedi ki...

Kızlaae yapmayın böyle ama ya
bu gün kaç blogda gördüm kısırdı çiğ köftedi fellah köftesiydi
bulgur bayramı mı varda benim haberim yok :)) dayanamıyorum bulgurla yapılan şeylere :)
Ellerine sağlık canım nefis görünüyor olsada yesek demi şimdi :))
Sevgiler

CEMİLECE LEZZETLER(CEMİLE OKŞAR) dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM, HEPİNİZE AYRI AYRI TEŞEKKÜR EDİYORUM.
SEVGİ VE SAYGILARIMLA..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...